Het kwartje van kok - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark - WaarBenJij.nu Het kwartje van kok - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark - WaarBenJij.nu

Het kwartje van kok

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 Mei 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Ja weer een update vanuit the Kingdom...
Gisteren heb ik mijn super-de-luxe Toyota opgehaald bij het autoverhuurbedrijf. Ik werd gelijk voor de leeuwen geworpen, want vrijdag (lees woensdag) middag wil iedereen natuurlijk op tijd thuis zijn, dus was het beredruk op de weg.
Maar ik heb het overleefd, wat je met je toeter allemaal wel niet kunt bereiken !!
Heeft er iemand toevallig ook nog cassettebandjes met muziek, want hier hebben ze geen cd-speler in de auto en de plaatselijke zender is ook niet echt flitsend ;-)
Het tanken is hier ook een heel leuk gebeuren. je draait je raam open zegt hoeveel benzine je wilt (in mijn geval 50 liter), nadat de benzineboy getankt heeft geef je hem 30 Riyaal (6 euro) en rijdt weer verder. Het kwartje van kok is hier waarschijnlijk nog niet ingevoerd!?!?

Ajuuus. en tot later

• 04 Mei 2007 - 07:40

Jan Liefhebber:

Hee gozer,

Is wel ff schrikken aan de pomp. Maar hoe zit dat met het drinkwater daar ? Is dat soms (omgerekend) een eurootje of 3 per glas ?

Overigens, op Marktplaats staat een drie-tonige toeter te koop. Iets voor jou ? Anders maar een vrachtauto-toeter aanschaffen en iedereen van de weg blazen. Maak je wel de blitz.

Al aan het werk ? Wanneer krijg jij je bedrijfskleding daar ? Wel ff fotootje maken !

Groeten Jan.

• 04 Mei 2007 - 13:28

Martin Bölkow:

Noem je dat een 'super de luxe' Toyota?

Leuke beestjes trouwens! Weer eens wat anders dan die Almelo'erse varkens toch? Al moet je niet hebben dat die tegen je muur oplopen natuurlijk...

Jasje+dasje ook al? Tjonge je wordt al een echte vent!

Groetjes van Martin1, Martin2 en Kenneth uit Rabobank Zeist !

• 04 Mei 2007 - 13:42

Rob Koekkoek:

waar is die burka? en je 'hoofddeksel'?

Hoe is het daar met de vrouwen?

Veel plezier daar!

• 04 Mei 2007 - 17:37

Raymond En Miranda:

hallo mark

leuke foto met die pizza's toch nog iets hollands erbij.haha.
    je auto is ook gaaf.
    maar we hebben hier nog wel een cassette bandje voor je of anders zet een radio in de auto.
    nou mazzel en tot laterz
    groeten van ons hier

• 05 Mei 2007 - 11:12

Angela:

Hey die mark!!

Al lekker bruin?
    Leuke huisdieren hebben ze daaro!!haha
    en je auto is ook niet verkeerd toch?kun je een paar liters benzinne voor me meenemen of smokkelen???

kun je er al wel een beetje wennen?vast wel toch!al die leuke hoedjes bij de mannen!!neem je de ook 1 mee voor gerben vind die vast leuk!!haha

je zult het wel warm hebben daaro met je stropdas maar goed je moet er wat voor over hebben...en ze hebben de pizza's dus dat scheelt weer,ook pizza salami met extra knoflook?of durf je dat niet aan,

maar we spreken mekaar gauw weer en geniet er lekker van daaro!!

liefs angela

• 06 Mei 2007 - 09:22

Harold:

hee hallo ziet er allemaal prima uit daar. Volgens mij vermaak je je daar prima.
    veel succes en blijf foto s maken

• 08 Mei 2007 - 13:24

Tom:

Hadi Mark,
    Leuke foto's en tekst. Moet je je stropdas niet met een oude theedoek om je hoofd strikken? Moet je ook een inburgeringscursus volgen? Daar leer je vast wel om de lokale radio te waarderen.
    Zet hem op en groeten! Tom

• 13 Mei 2007 - 02:24

Diggy Dokter:

hey kwakkie miejonge hoe issut daarzow . stuur us een x wat foto's ofzow ;)
    nou hou je krom . eehm haaks en we c ya soon

gr richard . simone en damian

• 14 Mei 2007 - 20:49

Diggy Dokter:

voor cassettebandjes moet j e bij karien zijn waarschijlijk.groetjes dotker simone en damian.

• 16 Mei 2007 - 09:58

Phillipp :

Ja, maar je kunt hier wel makkelijker aan bier komen. Het werkt precies hetzelfde , nadat je gedronken hebt ( in jouw geval 6 liter), reken je 50 euro af. De kwartje van Freddie is ook hiervoor ingevoerd.

• 16 Mei 2007 - 11:07

Erik B:

Hoi man. Alles kits? Doe mij ook een liter en neem zelf ook wat. Burppp. Met zulke prijzen kan je nog eens een keer wat wegggeven. Hé man, ik heb nog twee dozen vol met cassettebandjes. Van alles wat. Dus ... wat voor soort stuff zou je willen hebben en ... hoe krijgen we dat in SA. Komen brengen lijkt me wel wat. Let me now! Groet, Erik.

• 16 Mei 2007 - 17:55

hey kwakkie
    alles palettie
    hier wel en we komen weer ff om te zeggen dat we eeeeennnnnooooorrrrmmmm zin hebben in de n8 v almelo ... dus tel de n8tjes maar af want je bent dr zo weer mien jong en word t eem uitbundig gevierd .... dus ps hou je haaks
    en als je heimwee krijgt naar de plaatselijke fm . ken je altijd weer eerder trug "op transport" ;)

c ya soon

zwart-witte groet diggy dokter