Bahrein het walhalla van het verre Oosten - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Mark - WaarBenJij.nu Bahrein het walhalla van het verre Oosten - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Mark - WaarBenJij.nu

Bahrein het walhalla van het verre Oosten

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Juni 2007 | Bahrain, Manamah

Woensdagavond : (vrijdagavond)
Na een lange werkweek zijn we gelijk vertrokken naar onze "vakantie" bestemming.
Na de nodige vertraging reden we rond 8 uur de woestijn in om naar Al Khobar te rijden.
Een wereld van verschil, in deze plaats zag alles er "netjes" en opgeruimd uit.
Zelfs de stoplichten hadden een aftelmechanisme zodat je precies weet hoe lang je nog moest wachten.
's Avonds werden we uitgenodigd in een "si-sja bar" door een vriend van een Arabische collega. Ik geloofde mijn ogen niet er waren

ongeveer 50-60 zit/relax kuilen en elke kuil had een eigen televisie. We kwamen rond een uurtje of 1 binnen rond 3 uur was het nog

stampvol. (die gasten daar hebben verder natuurlijk ook niets te doen. Oh ja si-sja is een waterpijp, dus je snapt het al, de hele

avond heerlijk aan de waterpijp gehangen.....

Donderdag : (zaterdag)
Na 5 uurtjes slaap en een goed Arabisch ontbijt (inclusief Pizza's, pasta's en weet ik wat nog meer), op weg naar het magische

Bahrein. Bahrein is een land dat als een soort eiland voor de kust van Saudi ligt, om hier te komen moet je met een gigantisch

lange brug over zee, zeer indrukwekkend!
Paspoort controles en weet ik wat nog meer zijn favoriet in zowel Saudi als Bahrein. Ik heb in totaal bij acht verschillende

hokjes mijn papieren moet laten zien en toen wisten ze dan ook zeker dat ik ik was en mijn auto ,legaal ,met verzekering ,met

toestemming van het verhuurbedrijf, met toestemming van de Saudische politie het land in mocht. Je moet toch veel over hebben voor

een koude Heineken.

Wij dachten dat het in Nederland benauwd kan zijn, nou, in Bahrein is het met 43 graden en ongeveer 100% luchtvochtigheid net

ietjes benauwder dan in ons kikkerlandje.

Onze Arabische vriend had natuurlijk goede vrienden in Bahrein en zodoende werden de eerste drankjes (BACARDI !!!!!) bezorgd in

het hotel. Na goed in te hebben gedronken zijn we een hapje gaan eten en daarna zijn we in decoffee bar van ons hotel si-sja gaan

roken onder het genot van een Arabische zanger en zangeres. Na een paar uurtjes in de bar te zijn geweest zijn we nog even naar

een diskotheek met "europesche" muziek geweest, dus er stond een fillipijnse band wat vreemde geluiden te maken wat wel wat weg

had van R & B.......

Eigenlijk ben ik ook een beetje geschokt, want alle vrouwen die we tegen zijn gekomen waren een soort "professionals" eigenlijk

was er geen enkele vrouw in haar vrije tijd aanwezig.

Vrijdag : (zondag)

Vrijdag zijn we voor ons vertrek uit eten geweest bij een Taiwanees(?). Ik heb daar een soort van tjap-tjoy gegeten, maar het kan

ook wel iets anders geweest zijn....in ieder geval heeft het wel gesmaakt.
Na de paspoort en andere controles zijn we heerlijk de woestijn in gereden, dit keer met daglicht.
Welke beesten verwacht je in een woestijn te zien : Kamelen, niet dus, er lopen alleen maar dromedarissen rond, dus ergens neemt

iemand ons in de maling. Waarschijnlijk hebben ze kamelen alleen in de dierentuin.

Kortom, een geslaagd tripje naar Bahrein en zeker voor herhaling vatbaar.

Iedereen de groeten en tot gauw.

Mark-Al-Ahkbar

  • 13 Juni 2007 - 08:48

    Grealda:

    nou ja zeg dit is wel het laatste wat ik verwacht had: jij geschokt door de aanwezigheid van VROUWEN
    je moet maar niet zo lang in de woestijn blijven met al die gesluierde vrouwen anders kan je het in Nederland helemaal niet meer aan....

    groetjes en tot snel

  • 13 Juni 2007 - 13:02

    Huize Zuidema:

    nou mark,zo te horen en te zien ben je echt op je plekkie!!!!!
    en uuhh t afkicken zit er ook niet meer in want nu zou je elk weekend er wel heen willen(bacardi)!!!!
    en wat de vrouwen betreft:ze hebben geen vrije tijd nu niet nooit niet haha
    groeten maar weer en veel plezier nog


  • 15 Juni 2007 - 14:03

    Mia:

    Hei Mark het staat je goed dat pak echt een heertje en o ja ik zou daar ook wel graag willen zijn kan ik ook genieten en de woestijn in groetjes van hier en ook groetjes van Jaap

  • 20 Juni 2007 - 18:42

    Harold:

    Zo te zien heb je geen moeite met integreren dat hoofddeksel staat je ook goed. en dat je niet naar de vrouwen mag kijken is ook wel goed hebben die ook eens rust

  • 23 Juni 2007 - 19:20

    Mieke En Fokkie:

    hai mark.
    ik las het wel weer,mooi de beest uitgehangen ,he....lol
    maar ik vind het mooi dat je er toch naar je zin heb.Tot volgende week.

    groetjes mieke en fokkie

  • 13 Juli 2007 - 07:34

    Raymond En Miranda:

    G-morgen Mark
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er daar een leuke dag van in engeland of saudi.
    Vandaag is mn laatste werkdag en dan vrij tot....5 dec!!!!lekker!!!!
    Maar we zien je in de bouwvak weer en uhh we komen je halen laat je nog ff weten hoe of wat???
    groetjes......

  • 13 Juli 2007 - 07:52

    Mieke-fokkie:

    hoi jongen,gefeliciteert met je verjaardag,maak een mooie dag van daar.
    en drink er eentje namens ons,veel plezier.

    groetjes mieke-fokkie

  • 02 September 2007 - 12:55

    Alima:


    Hello
    Mijn naam is Alima ik uw profiel zag en het bewonder, denk ik wij het
    kunnen maken samen, daarom zou ik u me terug door mijn e-mailadres
    thus:[alinkaje05@yahoo.com ] willen contacteren ik zal vertellen u
    meer over mij en ik zal u ook mijn foto verzenden zodra u me terug
    contacteert. Het hoppen om van u het spoedigst te horen, begrijpt dat
    de liefde één is. Ik geloof in liefde en vertrouwen. Hoop om van u
    het spoedigst te horen.

    Alima.


    Hello
    My name is Alima i saw your profile and admire it, i think we can make it
    together, therefore i would like you to contact me back through my email address thus:[alinkaje05@yahoo.com] i will tell you more about myself and i will also send you my photo as soon as you contact me back. Hopping to hear from you soonest, Understand that love is one. I do believe in love and trust. Hope to hear from you soonest. Togetherness as well. Insch Alla.

    Alima.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahrain, Manamah

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 December 2007

Toch weer terug.....

19 November 2007

Back to Social

05 Oktober 2007

Ramadan en Eritea ?

31 Augustus 2007

Griepje ??

22 Augustus 2007

Dubai....??
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 832
Totaal aantal bezoekers 38400

Voorgaande reizen:

16 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: