Dubai....?? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mark - WaarBenJij.nu Dubai....?? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mark - WaarBenJij.nu

Dubai....??

Door: Mark de Groot

Blijf op de hoogte en volg Mark

22 Augustus 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

warm, nat en broeierig !
Ja warm was het toen ik aankwam in Dubai. Het was toevallig de warmste dag ooit 48,8 graden in de schaduw.
Maar inmiddels ben ik een echte die-hard en raken die temperaturen mij niet meer uhm...

Ja waarom Dubai denken de meesten nu? Heel simpel, het goedkoopste ticket om in Nederland te komen zorgde ervoor dat ik een dagje in Dubai moest blijven. Haha lekker Nederlands....
Na een nachtje slapen had ik dus precies 4 uur de tijd om Dubai te verkennen. Uiteindelijk werden die 4 uur anderhalf uur omdat ik mij zonodig moest verslapen.
Inmiddels had ik bij het hotel personeel al geinformeerd wat de beste manier was om in een kleine 2 uur de Dubai te zien en zodoende kreeg ik een prive chauffeur inclusief auto tot mijn beschikking voor het luttele bedrag van 14 euro per uur.

Vanuit de auto heb ik heel veel kiekjes kunnen maken inclusief het hoogste gebouw ter wereld (nu 600m maar wordt 800m hoog)
Wat ikzelf nogal grappig vond is dat er op piepkleine houten scheepjes, die belachelijk vol geladen zijn, vanuit Iran gevaren wordt op DUbai. Echt honderden schepen per dag komen daar aan en ze plaatsen hun lading (voornamelijk dozen met een made in China logo) op de kade waardoor er een doolhof aan handelswaar ontstaat. Indrukwekkend om te zien...

Daarna nog een van de hotels in het water bekeken en helaas was het te laat om de opgespoten eilanden te bekijken.

Dubai is echt een aanrader, maar ga er niet gedurende de zomerperiode naartoe.

Tja en toen naar Duitsland (Dusseldorf---> Almelo, ter info voor de mensen die denken dat ik in Duitsland ben gaan wonen) ....waar ik werd opgewacht door mijn geweldige vriendjes en vriendinnetjes die de hele dag Dusseldorf al onveilig hadden gemaakt.
Onderweg naar huis onderweg 2 "kleine" blikjes Warsteiner gedronken en toen begon ik mijzelf alweer aardig thuis te voelen.

De week in Nederland gaf mijzelf een nieuwe kijk op het toilet, ik had vanuit Saudi een of ander buikvirus meegenomen dat er voornamelijk voorzorgde dat ik 's nachts wakker was en overdag bij moest komen van mijn nachtelijke activiteiten. Kortom ik heb heerlijk genoten.

Tussen de bedrijven door heb ik toch nog even kunnen genieten van ons jaarlijks kampeer uitje, waar toch weer de nodige vis werd gevangen.

Ondanks mijn darm perikelen toch een fijne week gehad.....

Inmiddels ben ik alweer 2 weken in Saudie en gelukkig begint het al weer wat minder warm te worden (ongeveer 42 graden) en is mijn virus verdwenen.
Misschien lag het ook wel aan het Nederlandse eten...

Mijn volgende reis gaat weer naar een totaal ander land, Eritrea. Ik vertrek achter in september voor een week naar Eritrea om mijn vriendinnetje, die daar bij haar moeder op bezoek is, te bezoeken.

En ja zo kom ik de tijd wel door hier in Verwegistan




Tot laterzzzzzzzz


Mark

  • 23 Augustus 2007 - 19:37

    Vanuit Almelo:

    Hoi Hoi
    Hier ff weer eens wat van ons.
    Zo kom je wel overal he!!
    Doe je rustig aan in Iritrea want als je er weer bent ben je wel oome mark geworden!!
    Je hoort t wel..
    Dikke kus van ons hier......


  • 26 Augustus 2007 - 10:40

    Mia:

    Hai Mark
    Leuk die verhalen zie al dat je aardig gewend ben nog even en je wilt helemaal niet meer terug komen, wel doen hoor want je bent straks ome Mark

    Groetjes van hier en ook van Jaap
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 27 Augustus 2007 - 14:08

    Je Nichtje:

    Hey Mark!

    Mooie verhalen! Eindelijk je site eens gechecked!

    Klasse dat je nog ff Dubai in kon, overstappen is altijd zo slecht nog niet.. (al doet het de verwarring in de familie over waar je nou precies zit waarschijnlijk geen goed :-D, t zal Dubai blijven ben ik bang :))

    Ben heeeeel benieuwd hoe je Eritrea vindt.. ik ga je site in de gaten houden in ieder geval!

    Groetjes!
    Marlies

    btw, mijn waarbenjij.nu is 'marliesinkopenhagen', weet je emailadres niet meer dus kan je niet toevoegen :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 December 2007

Toch weer terug.....

19 November 2007

Back to Social

05 Oktober 2007

Ramadan en Eritea ?

31 Augustus 2007

Griepje ??

22 Augustus 2007

Dubai....??
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1190
Totaal aantal bezoekers 37632

Voorgaande reizen:

16 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: