Regen, onweer en gerommel - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark - WaarBenJij.nu Regen, onweer en gerommel - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark - WaarBenJij.nu

Regen, onweer en gerommel

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

16 Mei 2007 | Saudi Arabië, Riyad

Hallo allemaal,

het is weer weekend en deze week is het voor de meesten van jullie ook al weekend, helaas morgen geen dauw-trappen voor mij want de dauw is ver te zoeken en het fietsen veel te gevaarlijk, dus daar kom ik mooi onderuit.

Ook in de woestijn regent en dondert het wel eens. Gisteren begon het plotseling goed hard te regenen en te onweren en dat was voor mij dan ook de eerste regenbui in de woestijn, het koelde daarna wel even lekker af.

Ook in mij heeft het de laatste 2 weken goed gerommeld, waarschijnlijke had onze plaatselijk broodjes leverancier de kip niet goed afgebakken of hij wilde een aanslag op mij plegen, in ieder geval heeft de riolering van Riyadh het 2 weken lang zwaar te verduren gehad :-)

Ik begin nu al echt uit te kijken naar mijn vakantie in Holland, eindelijk weer eens een heerlijk schnitzeltje of kroketje en ik denk dat ik tijdens mijn vakantie de shoarma boer maar eens over sla. En hoe gek het ook klinkt eindelijk weer eens eeen bordje overheerlijke hollandse groente ! en een fatsoenlijk ontbijt --> geen shoarma broodje met iets wat pindakaas moet heten er tussen

Ok genoeg geklaagd, er gebeuren natuurlijk ook genoeg leuke dingen hier. Vorige week is een andere collega gearriveerd en samen hebben we Kingdom Tower beklommen. (ongveer 300 meter hoog). Toen we beneden stonden hebben we toch maar besloten de lift te nemen. Binnen 50 seconden was het reisje omhoog geregeld en konden wij werkelijk waar van een schitterend uitzicht genieten.

Iedereen bedankt voor het aanbieden van de cassette bandjes, ik denk dat ik maar weer een handeltje ga opstarten ;-)
Inmiddels heb ik dus het probleem met de cassette bandjes opgelost (IPOD met een FM transmitter, wel toegestaan in Saudi, wat een heerlijk land)

Inmiddels ben ik ook al een geoefende automobilist geworden sinds ik mijn auto heb. Het verkeer is eigenlijk ongestructureerd, maar doordat iedereen rekening met elkaar houdt (lees: oplet of er niemand tegen zijn auto aanbotst) gaat alles toch vrij soepeltjes.

Inmiddels ben ik ook gestopt met de BACO look-a-like drankjes die hier geschonken worden. De kater van de S(h)it is geen BACO look-a-like kater maar een heftige bijna migraine look-a-like kater.

Nou dat was weer een best verhaal al zeg ik hetzelf, dus ik laat het hier maar bij.

Oh ja mijn page wordt goed bezocht inmikddels heb ik al ongeveer 750 site views gehad, dus ik voel me dan ook zeer bekeken.

Over twee weken kunnen jullie een nieuw verhaal verwachten over mijn belevenissen in Holland.

groeten vanuit de zandbak !!!!

  • 16 Mei 2007 - 21:50

    Richard:

    Valt me toch een beetje tegen dat je niet wat meer ben ingeburgerd; ik had eigenlijk wel een kameel of een schaap verwacht ipv een Japanner :-)

    Ziet er wel mooi uit

  • 17 Mei 2007 - 08:58

    Huize Zuidema:

    G-Morge Mark
    Dit x hebbe we samen weekend voor een dagje dan want moet morge weer werken..
    Ray niet want die heeft lang weekend en zit natuurlijk aant water(achterkant grasbroek)
    De stenen zijn er dus....dat word wel een bbq weer of geen weer!!!
    Ben je de dgn al aant aftellen????
    Hier in almelo wel. HAHA
    Al zin aan nacht van almelo????
    Tis leuk dat daar ook nog kan regenen t regent hier nu ook al steeds(bah bah)mja wat doei der aan.
    nou tot volgende week dan maar.......
    doei doei

  • 17 Mei 2007 - 13:54

    Winfried:

    he Mark,
    hoezo nu al vakantie, ben je nog niet bruin genoeg geworden daar? Nu al heimwee? Als je dat nog een jaar vol wilt houden ga je het zwaar krijgen ;-)
    groeten,
    Winfried

  • 17 Mei 2007 - 20:44

    Sgt. Bilko:

    ..zo te zien aan de foto ook al het zware schaap van Riaad?

    Hoe gaat het zakelijk eigenlijk? Of sch**t en zuip je alleen maar look-a-like's?

    Hier bij Rabo een puinhoop! Heerlijk! ;-/

    Komende week met vriendin all-in te Turkije... Leuk verhaal van je, ik ben blij dat het goed gaat daar met mijn ex. jonge hond.

    Later!
    Martin

  • 23 Mei 2007 - 15:34

    Uittie :

    hey moattie ik verheug me op je terugkomst naar nederland ondanks dat ik nu al de hele week ziek op bed lig gaan we de nacht van almelo toch wel even onveilig maken want beloofd is beloofd en daar kan een virus niet tegen op.

    groetjes richard

  • 23 Mei 2007 - 20:31

    Ray En Miran:

    hey hallo
    nog een daggie en dan is almelo weer onveilig.haha
    trouwens we weten wat t word maar dat hoor je morgen wel nog ff een verrassing!!! tot morge
    groetjes van ons
    ps wel een vissie komen eten he!!!

  • 01 Juni 2007 - 07:38

    Jespha Diroen:

    gozer,

    moet even wennen om jou te zien met een stropdas om :-)))

    ik mis alleen wat foto's van de mooie vrouwen die daar rond lopen (schijnt :-))

    succes verder!!!!!

    grt jespha

  • 06 Juni 2007 - 15:11

    Mr.Wacko:

    Heej mark, Leuk idee zo'n site, alles goed daar? Groetjes sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Saudi Arabië, Riyad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 December 2007

Toch weer terug.....

19 November 2007

Back to Social

05 Oktober 2007

Ramadan en Eritea ?

31 Augustus 2007

Griepje ??

22 Augustus 2007

Dubai....??
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 37733

Voorgaande reizen:

16 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: